Summering av träningsveckan 2010-07-23

Posted: July 22, 2010 in BodyJam, Fitness & health, Veckans summering
Tags: , , , , , , , , ,

Lite snabbsummering av veckan som har gått (2010-07-19 – 2010-07-23)

Åsa Fornander performing street class att Nike Convention 2010Louise Stapel at MindOver Matter event 2010-05-21Jessica Clarén at Nike Convention 2010Per Markussen at Nike Convention 2010

Åsa Fornander fortsätter att rapportera om sin träning och karriär i New York, tipsar ny bra musik och ställer en fråga vilken musik som inspirerar och jag tycker Robyns musik och grymma remixar av hennes senaste platta är helt klart värda att ha med i sitt träningspass. Louise Stapel skrivit hur mycket musik från Michael Jackson inspirerat henne och jag kan inte låta bli lite nostalgisk.

Jessica Clarén har äntligen kommit igång och börjat blogga hos svenska Fitness Magazine och spontant kommit med en del insiktsfulla inlägg, sånt gillar jag och rekommenderar varmt. Ta en stund, läs och reflektera.

Jessica delar även med sig sina synpunkter om träningskonceptet från Patricia Moreno från New York. Jag av något underlig anledning tänker genast på Misty Tripolis klass som hon presenterade på Nike-konventet för ett par år sedan. Hennes koncept är udda, nytänkande och befriande på något sätt. Minns ni?


En tankeställare: varför är det så vanligt att amerikanska koncept blir ibland överdrivna så att de nästan kan uppfattas som ett sekt? Är det andel använda motivationsord som tenderar divergera i ren hjärntvätt som gör det? Skulle vilja få höra era sypunkter.

Per Markussen har också kommit med sitt gästbloggande hos Fitness Magazine och berättar om sina träningsresor utomlands samt tipsar hur man smugglar förbi saker i säkerhetskontrollen.

Vladimir and Rebecca Blomstrand at BodyJam 53 release 2010-06-17
Jag håller igång min träning och i torsdags skulle jag rockat med Rebecca Blomstrand, mina instruktörskollegor från WorldClass, inbitna Jam-fans från Eskilstuna och våra fantastiksa Södertälje-bor på ett BodyJam 53-pass. Rebecca var helt slut efter veckans jobb så jag fick köra solo och deltagarna gav järnet trots extra svåra steg som jag lagt på – maximal utmaning för klassen – det är Södertäljes motto. Nästa vecka börjar vi blanda in äldre koreografier, så att våra deltagare får njuta av sina favoriter.

Vladi after BodyJam class - 2010-07-22

I helgen ska jag med på ett dansevent ordnat av Louise Stapel på WorldClass Nybroplan lördag 24-07-2010. Dance aerobics á la Britney Spears utlovades samt en gästad House-klass. House är min absoluta dansfavorit vilket jag inte vill missa.
Jag ska ta med min system- och video-kamera och lägger så klart upp allt jag fångar upp på min Youtube och min Flickr så fort jag hunnit redigera och konvertera.


Favorit i repris som vi ska köra i helgen

Veckans kanske roligaste nyhet är att jag äntligen kommit med min hälsoblogg, ett mål som jag gått och burit på i över tre år.

Hoppas ni fortsätter att njuta av solen, bad och träning.

Comments
  1. Så himla underbart att du börjat blogga och gud vad underbart att du summerar guldkorn under veckan!
    Massa kramar
    Jessica

    • bogodist says:

      Tack Jessica.
      Jag försökte skapa något nytt, många skriver om sig själva och jag försöker se det stora hela sammanhanget. Du inspirerar helt klart.

      Känner mig motiverad skriva ner, kram

  2. Vilken snygg blogg Vladi🙂
    Ska bli superkul att läsa
    kram!

  3. bogodist says:

    Tack Linda,

    Ska bli skitroligt att äntligen få dela med sig mina idéer och insikter.

    Har redan inplanerat att skriva en artikel om dig och ditt fantastiska arbete på WorldClass Söderätlje. Jag tycker du är en förebild på många sätt!

    Hoppas du har haft det bra i solen på din semester, vi ses snart igen, kram.