Utflykt till Eskilstuna – episod 2

Posted: December 2, 2010 in BodyJam, Fitness & health, På min dansklass
Tags: , , , , , ,

BodyJam-freak-gympozz-2010-12-01
Nu är det bevisat – de äkta LesMills freaks finns på Gympozz i Eskilstuna. Klubben som kör med 100 personer i salen på en BodyAttack-klass, en klass som knappt finns i Sverige eftersom det är så få som orkar köra den.

Igår (2010-12-01) hade jag äran att för andra gången få komma ner till Gympozz och gästinstruera min BodyJam.

Eskilstuna winter road 2010-12-01
Och wow vilken energi och nivån Det är definitivt värt att köra bil i två timmar för att få dansa järnet med dem. Jag fick köra en lång väg genom det vackra vintriga landskapet. Tycker faktiskt det är skönt att komma bort för en stund från staden, från rutiner, från all stress för göra något annat. Och hur roligt är inte det att kunna ge energi till folk och få tillbaka massor.

Ögonen lyste och musiken dundrade på. Jag mixade ihop tribal salsa från BodyJam 51 och housen från BodyJam 54. Jag noterade tidigare att folk hade svårt för första halva av BodyJam 54 – Rock-delen och valde att byta ut den. Den är dessutom tråkig och besvärlig att instruera, mitt i hela Rock-delen kommer en Shakira-låt som är helt ojämn i musikuppbyggnaden så jag tvungen att vara extra tydlig. Min gissning är att LesMills gör så med låtar som de inte får remixa.

Effekten blir en utmaning av deltagare, felplacerad låt och en sämre dans-känsla. Så mitt byte till tribal (afro)-salsa och tribal house var uppskattat, YAY!

Tomas efter BodyJam-passet i väntan på en BodyAttack-klass


Kny efter BodyJam-passet

Kny var helt tokig av alla endorfiner från BodyJam

Eftersom en viss Louise Stapel råkar bo i Eskilstuna, passade jag på att umgås lite med henne.
Dagen efter skulle Louise till New York så det var fullt upp med förberedelser. Vi hann dock med att äta en god middag, titta igenom videos som jag filmat samt diskutera hälsa, socker- och kaffe-oberoende. Jag lärde ut lite datan-tips på Mac:en och försökte få igång Lollos skrivare, som vägrade samarbeta.

Utanför Gympoz 2010-12-02

Utanför Gympozz en sen onsdagkväll

Jag ska till Eskilstuna igen och gästintruera BodyJam den 30:e december 2010. Ska bli roligt att få komma tillbaka och skaka loss till nya rytmer.

På söndag är det kvartalsutbildning av BodyJam 55. Då blir det nya ojämna låtar, denna gång med Ricky Martin, oh boy, Åsa Fornander tyckte tydligen att han borde gå tillbaka till sin garderob. Så nu är jag beredd på hårdplugg av koreografin, precis när jag trodde att det var över med jobbiga låtar.

Tack Gympozz, ni rockar fett!!! Love the energy!!!

Comments
  1. KnY says:

    YO! Jag är fortfarande galen på endorfinerna från ditt pass! Fast det är klart. Jag är alltid lite galen MWAHA!

    Jag älskade ditt pass och jag gillade DIG som fan! En sån där människa som är lätt att prata med, och bara är så där trevlig och gó! Jag gillart!! Hittade till din blogg och nu kommer jag fortsätta läsa! Så det så!

    Kul att du gillar oss! Jag ser framemot den 30:e och då ska jag ge dig ännu mer ös!
    Kramar!

    • bogodist says:

      Tack snälla KnY, det här är en av de finaste feedbacken som jag någonsin fått om min klass. Jag blev verkligen rörd,🙂

      Det där med att få kontakt med folk: visst behöver inte äkta energi några hinder?

      Hoppas allt går bra hos dig, kom ihåg att lyssna på kroppen. Du har så fantastiska träningskompisar på Gympozz.
      Gäller att hänga med deras träningsutbrott bara. Jag hörde att ett gäng ska till Göteborg och träna på fitness-festivalen.

      Och nu ska jag pluga hårt den nya BodyJam-koreografin, så att vi kan ha det roligt den 30:e. Ser verkligen fram emot det.
      Så tacksam att få komma ut och instruera hos er, hann njuta själv av klassen, vilken inte alltid man hinner göra.

      Kram på dig, vi ses snart, kul att du gillar min blogg, blir nu peppad att fortsätta skriva, haft uppehåll på ett par månader.