Terese Alvén på Blogger Boot camp 2011

Terese/"Spark i baken" ser rätt nöjd ut

Träning hela helgen och den här gången med ett gäng glada och bloggande människor. Oj oj, hur ska det sluta.
Blogger Boot Camp har skapats av fyra duktiga tjejer: Sofia, Terese, Jane och Mela.

Mina mål med denna evenemang var:

  • Umgås med nya människor
  • Inspireras av andra bloggare, både när det gäller skrivning och bloggupplägg
  • Dela med mig min energi på klasser

Primal Fitness/Parkour  med Patric Westerlund var första klassen – segt, jag vill ha fartfylld klass, bättre uppvärmning. Supersvårt att fånga nybörjare med avancerade akrobatiska övningar. Men Patric var duktig och styrde upp klassen så det ändå blev lekfullt.

Patric Westerlund på Blogger boot camp 2011

Gemensamma lekar – bilda kedja med bara händer, krypa runt, närkontakt och lagtävling – jag gillar det här typen av social kontakt. Det bryter den typiska blyga tystnaden samtidigt som man skrattar. Bra inspiration för att vidareutveckla mina egna klasser.

Satte mig i bilen och åkte till World Class Kista för att köra min BodyJam-klass. Jag skämde bort mina deltagare med hela tre bonuslåtar. Hade två nya tjejer på klassen, som kom efter att deras deras rumskompis fastnat för min klass. En till tjej lyckades jag övertala i sista sekund. Han satte på cykeln utanför salen. Jag frågade om hon kunde åtminstone testa ett par minuter – hon körde hela klassen – Yes – ett mål uppnådd. Rumskompistjejerna var också helt lyriska: Nu måste jag skaffa ett kort här, utbrast den ena.

In i bilen och köra tillbaka för att dansa Tribal house (afrohouse) med Åsa Fornander – klassen som jag bara älskar och väntar till att få instruera själv. Körde samma korre förut senast på pre Nike Blast 2011 i januari, så det var kärt återseende. Synd Åsa inte produktifierat den, hade velat köra dans-klasser på gymmet enligt hennes upplägg. Jag har filmat klassen, så den kommer på min Youtube-kanal. Äntligen – ingen filmat det här och klassen är verkligen bra.

Tribal House class - Åsa Fornander - Blogger boot camp 2011

Skosulor från Footbalance, samma som Caroline/Gymglam och Sara/Träningsglädje testat och recenserat. Jag fick specialgjutna sulor som är avpassade för min höga fotvalv med pronation.

Kändes så där, ovant, gillade mer mina stöd-dämpande sulor från Spengo (till vänster på bilden). Återkommer med mer info och jämförelsestudie.Skosolor från Footbalance

Goodie Bag, massor av nyttiga och roliga prylar, kolhydrater går bort då jag inte käkar sådana,😉
Blogger boot camp 2011 goodie bagBlogger boot camp 2011 goodie t-shirts

Visst tog vi bilder, massor med systemkameror och telefoner. Den officiella fotografen var Jane, som lyckades knäppa 2200 bilder, jag bara 200, haha. Hon kommer att sitta ett tag med dem där, jag vet hur det är. Mina bilder kommer så fort jag suttit ner och lidit med dem – 200 bilder – tar 2-4 timmar att få rätt kvalité som jag vill ha på dem, resultatet är dock värt att vänta på.

Jane Nilsson fotar för full på BBC 2011

Sneak peak från min Aperture:

Blogger boot camp 2011 vladi photos preview

Comments
  1. Grymt jobbat idag! Ses imorgon🙂

    • bogodist says:

      Tack Terese, fantastiskt bra jobb och organisation. Nyförälskad i BodyAttack är jag dessutom. Fick massor av inspiration. Verkligen wow-helg.